قدردانی مدیرعامل هگتا از کارکنان و مدیران رجا در جنگ تحمیلی 12 روزه
ضرورت افزایش تاب آوری در صنعت گردشگری

در جلسه ای با حضور مدیرعامل هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی (هگتا) و مدیران ارشد شرکت حمل و نقل ریلی رجا، گزارش سرپرست شرکت حمل و نقل ریلی رجا درباره تجارب حاصل از مدیریت و تداوم خدمات ریلی در شرایط جنگ تحمیلی 12 روزه ارائه شد. همچنین، دستاوردها و چالش ها و راهکارهایی به منظور افزایش توان عملیاتی و ارتقای سطح آمادگی مجموعه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. در پی شرایط ویژه، افزایش حجم تقاضای سفر ریلی در سراسر کشور و فشارهای چندجانبه بر زیرساخت های حمل و نقل ریلی کشور، شرکت رجا با اتکا به نیروی انسانی متعهد، مدیریت هوشمند و برنامه ریزی دقیق، توانسته است به شکلی مستمر و پایدار خدمات خود را ادامه دهد و نقش کلیدی خود را در خدمت رسانی به مردم و تامین آرامش و امنیت ملی ایفا کند.
در این جلسه علیرضا تابش، مدیرعامل هگتا، ضمن قدردانی از تلاش های کارکنان و مدیران رجا، گفت : رجا نه تنها یک شرکت حمل و نقل ریلی، بلکه یکی از ستون های مهم پایداری و تاب آوری ملی در شرایط سخت است. ما این تلاش ها را به عنوان سرمایه گذاری راهبردی در امنیت اجتماعی، ثبات اقتصادی و برند ملی خود می بینیم.
وی با تاکید بر نگاه کلان اقتصادی و سرمایه گذاری راهبردی هگتا افزود: تمامی پروژه ها و اقدامات توسعه ای رجا، فراتر از عملیات روزمره، نشانه ای از تعهد به حفظ ارزش دارایی های عمومی و ارتقاء تاب آوری عملیاتی است. ما با رعایت دقیق اصول حاکمیت شرکتی و نظارت مستمربربهینه سازی برنامه ها و منابع تمرکز داریم تا کیفیت خدمات به شکل پایدار ارتقا یابد.
مرتضی ملانژاد، سرپرست شرکت رجا با اشاره به برنامه های عملیاتی و مدیریت بحران، گفت: با توجه به بسته شدن حمل و نقل هوایی، افزایش ظرفیت قطارها یکی از اولویت های شرکت رجا بود. راه اندازی مسیر ریلی بین المللی وان ترکیه نیز در این شرایط خاص به بهبود دسترسی و خدمات کمک کرد. همچنین پشتیبانی بهینه و حضور فعال کارکنان در ارائه خدمات ریلی با کیفیت و هماهنگی کامل، از نقاط قوت همکاران ما بوده است.
ملانژاد به جزئیات خدمت رسانی در روز جنگ تحمیلی پرداخت و گفت: مرکز پاسخگویی 24 ساعته با برنامه ریزی دقیق فعال بوده است و نظارت شبانه روزی بر مسیرهای ریلی تداوم داشته است. حضور مدیریت فروش بلیط در مراکز عمومی، استفاده از قبوض دستی در مواقع قطعی شبکه اینترنت و اعزام روسای قطار به صورت شبانه روزی، نمونه هایی از تمهیدات ما برای حفظ تداوم خدمات است.
سرپرست شرکت حمل و نقل ریلی رجا افزود: مدیریت نیازهای جاری و تعمیرات واگن ها و همکاری مستمر با سایر شرکت ها و نهادها از دیگر اقدامات کلیدی ما بود. از نظر مالی، پرداخت به موقع حقوق و مزایا، تسویه حساب با آژانس ها و وب سرویس ها و حمایت از بخش فنی و فناوری اطلاعات نیز به صورت منظم ادامه یافته است. علاوه بر این، اطلاع رسانی به موقع و پاسخگویی سریع به مسافران و رسیدگی به شکایت، از اولویت های اصلی ما بوده اند.
علیرضا تابش در پایان جلسه ضمن تاکید بر نقش حیاتی نیروی انسانی وفادارو جهادی در شرکت های تابعه هگتا، افزود: سرمایه انسانی متعهد و با انگیزه، پایه اصلی تاب آوری و کیفیت خدمات است. این نیروها موتور محرک توسعه و استمرار فعالیت ها در شرایط دشوار به شمار می آیند.
وی همچنین بر استمرار آموزش های تخصصی، ارتقاء سامانه های فناوری اطلاعات و تقویت هماهنگی با ستادهای بحران و پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت: هگتا آماده است به عنوان یک هلدینگ پیشرو، حمایت همه جانبه خود را برای توسعه پایدار و بهبود مستمر خدمات در شرکت رجا و دیگر شرکت های تابعه ادامه دهد.