هگتا برند ملی گردشگری

شرکت رفاه و گردشگری تأمین (هلدینگ گردشگری تأمین اجتماعی) که اصطلاحاً « هگتا» نامیده می شود در سال 1394 با هدف هماهنگی، هم افزایی و ایجاد زنجیره ارزش در عرصه صنعت گردشگری کشور در زیر مجموعه سازمان تأمین اجتماعی تأسیس شد. این هلدینگ هم اکنون هفت گروه و شرکت سرمایه گذاری را در بخش های هتلی، اقامتی، پذیرایی، حمل و نقل، تورگردانی، مراکز فرهنگی و خرید و امور عمرانی مرتبط را در حدود یکصد نقطه کشور تحت پوشش خود دارد.
شرکت گروه هتل های هما با پنج هتل پنج ستاره، شرکت حمل و نقل ریلی رجا با 1143 واگن در 23 مسیر ریلی کشور، شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی با بیش از 65 هتل سه و چهار ستار، شرکت مجتمع های توریستی و رفاهی آبادگران با مجموعه ای از واحدهای اقامتی و پذیرایی، مراکز خرید و تایم شرینگ، شرکت دهکده ساحلی انزلی با مجموعه ای از واحدهای اقامتی و ویلاهای مسکونی و شرکت بین المللی خدمات مسافرتی و جهانگردی تأمین و شرکت رفاه گستر تأمین از جمله شرکت های اقماری هگتا است.
هدف اصلی و راهبردی شرکت افزایش شور نشاط در ایران اسلامی، مدیریت اوقات فراغت شهروندان و گردشگران داخلی، ارائه خدمات به تورگردانان و گردشگران خارجی، ارائه خدمات به همکاران، شرکا و ذینفعان سازمان تأمین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیریت منابع مالی سرمایه گذاران در صنعت گردشگری، ایجاد کسب و کارهای نو در این صنعت، خلق ثروت برای سهام داران و در نهایت ارتقاء جایگاه، منزلت و « برند» سازمان تأمین اجتماعی است که از طریق مدیریت منابع، امکانات و اماکن گردشگری در اختیار سازمان تأمین اجتماعی، مؤسسات و صندوق های سرمایه گذاری تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با رویکرد هم افزایی و تکمیل زنجیره ارزش شکل می گیرد.

 

پیشرانی سازمان تأمین اجتماعی در امر توسعه صنعت گردشگری کشور، حفظ کرامت و منزلت خدمات گیرندگان، کارکنان، بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی از طریق ارزش آفرینی، ارائه محصولات متمایز مبتنی بر فرهنگ ایرانی- اسلامی و نوآوری، برنامه ریزی برای ساخت مجتمع های اقامتی و گردشگری، اجرای طرح های کلان گردشگری و دیگر خدمات مرتبط و ارائه خدمات اختصاصی گردشگری مبتنی بر تورگردانی از جمله دیگر اهدافی است که هگتــا به عنوان بزرگترین هلدینگ گردشگری کشور در دستور کار دارد.
اهداف کلان
1. افزایش ثروت و منزلت سازمان تأمین اجتماعی از طریق توسعه صنعت گردشگری با ایجاد هماهنگی و هم افزایی با شرکت های تابعه سازمان تأمین اجتماعی
2. ارتقاء کیفیت و توسعه خدمات گردشگری و رفاهی به منظور حفظ و افزایش سهم بازار شرکت های تابعه
3. متنوع سازی خدمات با رویکرد مشارکت خلاقانه، هوشمندسازی و هم افزایی
4. ارتقاء سطح توانمندسازی و مهارت تخصصی، حرفه ای و رفتاری سرمایه انسانی در راستای رضایتمندی مشتریان و ذینفعان
5. تعمیق و توسعه پایداری هلدینگ در راستای بهبود شاخص های اقتصادی
6. استفاده و بهسازی و توسعه درون ظرفیتی چهار محور اصلی فعالیت های هلدینگ
7. راه اندازی نظام مند گردشگری سلامت برای ارائه خدمات به شرکای اجتماعی و گردشگران داخلی و خارجی ورودی به کشور

;