هگتا برند ملی گردشگری

هلدینگ گردشگری تأمین اجتماعی (هگتا) در سال 1394 با هدف هماهنگی، هم‌افزایی و ایجاد زنجیره ارزش در عرصه صنعت گردشگری کشور توسط سازمان تأمین اجتماعی تأسیس شد.

هلدینگ هگتا هم اکنون هفت گروه و شرکت سرمایه‌گذاری را در بخش‌ هتل، اقامت، پذیرایی، حمل و نقل، تورگردانی، مراکز فرهنگی و خرید و امور عمرانی در حدود صد نقطه کشور تحت پوشش دارد.

 

شرکت‌های زیر مجموعه هگتا

1. شرکت گروه هتل‌های هما با پنج هتلِ پنج ستاره

2. شرکت حمل و نقل ریلی رجا با هزار و 143واگن در 23 مسیر ریلی

3. شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی با بیش از 65 هتل سه و چهار ستاره

4. شرکت مجتمع‌های توریستی و رفاهی آبادگران با مجموعه‌ای از واحدهای اقامتی و پذیرایی، مراکز خرید و تایم شرینگ (مالکیت زمانی)

5. شرکت دهکده ساحلی انزلی با مجموعه‌ای از واحدهای اقامتی و ویلاهای مسکونی

6. شرکت بین‌المللی خدمات مسافرتی و جهانگردی تأمین

 

اهداف اصلی و راهبردی هگتا

- افزایش شور و نشاط در ایران اسلامی 

- مدیریت اوقات فراغت شهروندان و گردشگران داخلی 

- ارائه خدمات به تورگردانان و گردشگران خارجی 

- ارائه خدمات به همکاران، شرکا و ذینفعان سازمان تأمین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی 

- مدیریت منابع مالی سرمایه‌گذاران در صنعت گردشگری

- ایجاد کسب و کارهای نو در صنعت گردشگری 

- خلق ثروت برای سهام داران

- ارتقاء جایگاه، منزلت و « برند» سازمان تأمین اجتماعی

 این اهداف از طریق مدیریت منابع، امکانات و اماکن گردشگری در اختیار سازمان تأمین اجتماعی و مؤسسات و صندوق‌های سرمایه‌گذاری تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با رویکرد هم افزایی و تکمیل زنجیره ارزش محقق خواهد شد.

 

پیشرانی سازمان تأمین اجتماعی در امر توسعه صنعت گردشگری کشور، حفظ کرامت و منزلت خدمات گیرندگان، کارکنان، بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی از طریق ارزش آفرینی، ارائه محصولات متمایز مبتنی بر فرهنگ ایرانی- اسلامی و نوآوری، برنامه‌ریزی برای ساخت مجتمع‌های اقامتی و گردشگری، اجرای طرح‌های کلان گردشگری و ارائه خدمات اختصاصی گردشگری مبتنی بر تورگردانی از دیگر اهدافی است که هگتــا به عنوان بزرگترین هلدینگ گردشگری کشور در دستور کار دارد.

 

اهداف کلان شرکت هگتا

 1. افزایش ثروت و منزلت سازمان تأمین اجتماعی از طریق توسعه صنعت گردشگری با ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی با شرکت‌های تابعه سازمان تأمین اجتماعی

2. ارتقاء کیفیت و توسعه خدمات گردشگری و رفاهی به منظور حفظ و افزایش سهم بازار شرکت‌های تابعه

3. متنوع سازی خدمات با رویکرد مشارکت خلاقانه، هوشمندسازی و هم افزایی

4. ارتقاء سطح توانمندسازی و مهارت تخصصی، حرفه‌ای و رفتاری سرمایه انسانی در راستای رضایتمندی مشتریان و ذینفعان

5. تعمیق و توسعه پایداری هلدینگ در راستای بهبود شاخص‌های اقتصادی

6. بهسازی و توسعه درون ظرفیتی چهار محور اصلی فعالیت‌های هلدینگ

7. راه اندازی نظام‌مند گردشگری سلامت برای ارائه خدمات به شرکای اجتماعی و گردشگران داخلی و خارجی