مدیرعامل گروه هتل‌های هما: تامین‌اجتماعی مانع از تعدیل نیروها شد

  • تاریخ انتشار

مدیرعامل گروه هتل‌های هما:

تامین‌اجتماعی مانع از تعدیل نیروها شد

بیش از یک سال است که از شیوع بیماری کرونا در سراسر دنیا می‌گذرد و در این مدت بیشتر مشاغل دنیا به شدت از این مساله آسیب دیده‌اند. اما بی‌تردید صنعت گردشگری و هتلداری از آن دست مشاغلی هستند که نسبت به سایر صنایع از مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا آسیب بیشتری دیده و با بحران روبه‌رو شده‌اند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، آمارها نشان می‌دهد صنعت گردشگری دست کم ۱۰ درصد از درآمد ناخالص جهان را به خود اختصاص می‌دهد، با توجه به کاهش آمار مسافرت‌ها و ایجاد محدودیت‌های کرونایی توسط دولت بی‌شک این صنف بیشتر متضرر گردیده است. ایران هم مانند بسیاری از کشورها با هدف کنترل شیوع بیماری محدودیت‌هایی مانند لغو پروازها و منع سفر را در سراسر کشور اعمال کرد. تعطیلی مراکز گردشگری در درازمدت باعث بیکاری حدود ٧۵ هزار نفری که به صورت مستقیم در هتل‌ها و مراکز اقامتی کشور فعالیت می‌کردند، شد و شیوع ویروس کرونا معیشت آن‌ها را با چالش مواجه کرد. استان تهران دارای حدود ۲۰۰ واحد اقامتی هتل و هتل آپارتمان و مهمان‌پذیر است، که در شرایط کرونایی حاکم بر این استان شاهد حاکمیت وضعیتی ناپایدار در این هتل‌ها هستیم، به همین منظور صحبتی کوتاه با مدیرعامل گروه‌ هتل‌های هما داشتیم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

تدوین شیوه‌نامه بهداشتی نوین با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیرعامل گروه‌ هتل‌های هما، ضمن قدردانی از زحمات دکتر سالاری برای گروه‌ هتل‌های هما در ایام کرونا، گفت: با توجه به شیوع همه‌گیری کرونا، این ویروس در کشور محدودیت‌هایی را در فعالیت‌های کسب و کاری در کل کشور و به ویژه در جامعه هتلداری و گردشگری کشور ایجاد کرد.

جهانگیر حسن زاده گفت: گروه‌ هتل‌های هما در اوایل شیوع این ویروس، ۲ ماه به صورت کامل تعطیل بودند ولی با توجه به اینکه باید راه‌کاری برای حل این موضوع پیدا می‌شد بر آن شدیم راه‌حل‌هایی بیابیم که در این راستا گروه هتل‌های هما به سمت جامعه دانشگاهی کشور رفت تا با بهره‌گیری از دانش این افراد توسط شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه صنعتی شریف و شرکت‌هایی که در حوزه این فناوری کار میکردند؛ کارگروهی تشکیل داده و توانستیم تقریبا حل مساله کنیم.

وی تصریح کرد: این کارگروه متشکل از ۱۲ نفر متخصص صنعت هتلداری و صنایع نانو کشور بودند که پس از ۴۵ روز از تشکیل آن، اولین پروتکل بهداشتی در خصوص ویروس کووید ۱۹ را تالیف و در کشور اجرایی کردیم. این اقدام نه صرفا برای گروه‌ هتل‌های هما بلکه برای کل جامعه هتلداری را هم ارائه دادیم. خدا را شاکریم که این برنامه تدوین و اجرا شد و امروز که حدودا ۶ ماه از اجرای این شیوه‌نامه بهداشتی در گروه هتل‌های هما می‌گذرد گزارش‌ها حاکی از این است که وضعیت پذیرایی، غذا و اشغال هتل‌ها خوب بوده است.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: این برنامه با آگاهی کامل تدوین و اجرا شده است. اصرار همکاران ما بر این است این شیوه‌نامه به طور کامل اجرایی شود که البته تا امروز هم به نحو احسن اجرا شده است. در هتل همای تهران با اعتماد خوب مردم روبرو بودیم و البته خودمان را موظف میدانیم که اعتماد مردم را جذب و جلب کنیم زیرا مدافع و متعهد به حفظ این اعتماد هستیم. تا قبل از عید نسخه سوم از این شیوه‌نامه ارائه خواهد شد که در این نسخه با کمک جامعه روانشناسی کشور به سمت حل مشکل روحی و روانی ناشی از این ویروس رفتیم که به کمک دوستان و همکارانمان در جامعه هتلداری کشور بتوانیم در این حوزه نیز موفق شده و به مردم کمک کنیم.

سرو دمنوش‌های بومی‌محور در هتل‌های هما

وی اظهار کرد: امروز در کافی‌شاپ‌های هتل‌های هما لیست دم‌نوش‌های بومی محور را مشاهده می‌کنید که با پشتوانه علمی این کار انجام شده است. هما با بهره‌گیری از علم و دانش سعی در پیشبرد اهداف خود دارد.

در ایام کرونا، هیچ تعدیل نیرویی نداشتیم

وی در خصوص تاثیر ویروس کرونا در میزان مهمانپذیری در هتل‌ها گفت: با شروع این ویروس تمام هتل‌های هما به طور کامل طی ۲ ماه تعطیل بودند و از اواخر اردیبهشت ماه به صورت بسیار محدود توانستیم کار را از سر بگیریم.

حسن زاده ادامه داد: لازم به ذکر است طی این دوره تعدیل نیرو نداشتیم ولی تعدادی حدودا ۳۰ درصد از کارکنان به دلیل تعطیلی سرکار نمی‌آمدند ولی با فراخوانی، مجددا درخواست کردیم که حاضر شوند و خوشبختانه همه این عزیزان مجددا کار خود را از سر گرفتند باید تاکید کنم که ما عذر هیچ یک از کارکنان‌مان را نخواستیم شاید کمتر از ۱۰ نفر نیروی قراردادی که دلیل آن انگیزه شخصی بوده، انصراف از کار دادند و از نیروهای قراردادی‌مان بودند.

رضایت کارکنان گروه هتل‌های هما از عملکرد سازمان تامین اجتماعی

مدیرعامل هما ضمن تقدیر از حمایت سازمان تامین اجتماعی کشور در ایام کرونا از صنعت گردشگری افزود: حمایت‌های جناب دکتر سالاری ریاست محترم سازمان تامین اجتماعی از جامعه هتلداری و هتل‌های وابسته به سازمان بسیار ارزشمند است، حمایت‌های ایشان از گروه‌ هتل‌های هما بود که سبب شد مجوز صادر شده تا ما بتوانیم تمام کارکنانمان را مجددا بر سر کارهایش برگردانیم و امروز کارکنان هتل هما از عملکرد سازمان تامین اجتماعی بسیار راضی هستند.

وی با اشاره به اینکه تا این لحظه هیچ یک از کارکنان‌ مطالبات معوق شده ندارند، افزود: ما به عنوان برند ملی هتلداری کشور در راستای ادای وظایف خود، در تلاش برای توسعه فعالیت‌های اقامتی و پذیرایی خود هستیم، از این دوره نیز به عنوان فرصت برای حرکت به سمت ارتقا استاندارد و تنوع‌بخشی محصولات استفاده کردیم.

 

نظرات