تأکید بر گردشگری مسئولانه و ارائه بسته توسعه‌ای هگتا

شب گردشگری گیلان در بندر انزلی

  • تاریخ انتشار

آیین «شب گردشگری گیلان» همزمان با هفته گردشگری در دهکده ساحلی بندرانزلی برگزار شد؛ رویدادی که با حضور مسئولین استانی و ملی، فعالان این صنعت، خانواده شهید بشارتی و جمعی از علاقه‌مندان همراه بود و علاوه بر بخش‌های فرهنگی و هنری، شامل ارائه مجموعه‌ای از پیشنهادها و طرح‌های توسعه‌ای هلدینگ گردشگری تأمین اجتماعی (هگتا) برای رونق گردشگری گیلان و کشور نیز شد.

به گزارش روابط عمومی هگتا، آیین «شب گردشگری گیلان» در دهکده ساحلی بندرانزلی برگزار شد. این برنامه با حضور مدیران استانی و منطقه آزاد انزلی، فعالان بخش خصوصی، اصحاب رسانه و خانواده شهید بشارتی ـ از شهدای حمله اخیر رژیم صهیونیستی ـ برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی مسئولین، اجرای دو قطعه موسیقی زنده و رونمایی از پوستر شب گردشگری گیلان همراه بود. رونمایی پوستر با حضور پدر و مادر شهید بشارتی فضایی معنوی به برنامه بخشید.

در بخش اصلی مراسم، علیرضا تابش، مدیرعامل هلدینگ گردشگری تأمین اجتماعی (هگتا)، با تأکید بر جایگاه راهبردی گیلان در توسعه صنعت گردشگری کشور، بسته‌ای از طرح‌ها و پیشنهادهای اجرایی را ارائه کرد. اتصال گردشگری ریلی به بندرانزلی، توسعه گردشگری دریا محور شامل هتل و رستوران شناور، راه‌اندازی شعبه‌ای از هتل هما در گیلان، احیای مدارس و بناهای تاریخی برای ایجاد بوتیک‌هتل‌ها، حمایت از بوم‌گردی و گردشگری سلامت و نیز رویدادمحور شدن مجموعه‌های گردشگری، بخشی از این برنامه‌ها بود.

تابش در ادامه صنعت گردشگری را «موتور خاموش اقتصاد ایران» توصیف کرد و گفت: این صنعت علاوه بر ارزآوری در شرایط تحریم، می‌تواند نقش مؤثری در دیپلماسی عمومی ایفا کند، چراکه هر گردشگر به سفیری فرهنگی برای ایران تبدیل می‌شود.

وی همچنین مجموعه‌ای از پیشنهادهای اجرایی در سه سطح استانی، ملی و فراملی ارائه داد؛ از جمله تشکیل کارگروه ملی گردشگری با مشارکت وزارت خارجه و صداوسیما، تدوین منشور گردشگری استان با محوریت احترام و کرامت گردشگر، ایجاد دفاتر رایگان راهنمای گردشگری در مبادی ورودی گیلان، توسعه آموزش‌های تخصصی و بین‌المللی، معرفی جاذبه‌های استان در سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور و بهره‌گیری از قدرت نرم فضای مجازی و وبلاگ‌نویسان گردشگری برای معرفی گیلان.

وی همچنین بر ایده‌هایی چون ایجاد «مزارع گردشگری»، اعزام آشپزان گیلانی به کشورهای هدف برای ترویج فرهنگ غذایی ایران، دعوت از خبرنگاران و بلاگرهای خارجی به سفرهای تبلیغی و برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری بین‌المللی در استان تأکید کرد.

این رویداد به همت شرکت دهکده ساحلی انزلی ـ از شرکت‌های تابعه هلدینگ هگتا ـ برگزار شد و هدف آن معرفی ظرفیت‌های گیلان به عنوان الگویی ملی برای توسعه گردشگری کشور عنوان شد.

نظرات