در نشست هم‌اندیشی فعالین صنعت گردشگری مطرح شد

هگتا برندی ملی در گردشگری ایران/تابش: امانت‌دار سرمایه‌ بازنشستگان تأمین اجتماعی هستیم

مدیرعامل هلدینگ گردشگری تأمین اجتماعی (هگتا) با اشاره به اینکه هگتا امروز در جایگاه یک برند ملی در صنعت گردشگری ایران، مأموریتی دوگانه بر عهده دارد؛ گفت: توسعه پایدار گردشگری کشور و صیانت از دارایی‌ها و حقوق میلیون‌ها بازنشسته و بیمه‌شده سازمان تأمین اجتماعی دربرگیرنده این ماموریتها است.
  • تاریخ انتشار

به گزارش روابط عمومی هگتا، دکتر علیرضا تابش در نشست هم‌اندیشی فعالین صنعت گردشگری که عصر جمعه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۴ در هتل هما تهران برگزار شد، با مرور عملکرد ده‌ ماهه هگتا اظهار داشت: در این مدت کوتاه، با همراهی مدیران و همکاران، مجموعه‌ای از اقدامات مهم و اثرگذار در سطح هلدینگ و شرکت‌های تابعه انجام شد؛ از برگزاری مجامع شفاف و تدوین آیین‌نامه حاکمیت شرکتی تا تشکیل کمیته‌های تخصصی سرمایه‌گذاری، انتصابات و حسابرسی و طراحی ساختار جدید سازمانی مبتنی بر مأموریت‌های توسعه‌ای.

مدیرعامل هگتا در تشریح دیگر اقدامات گفت: راه‌اندازی واحد گردشگری سلامت، اجرای تورهای متنوع داخلی از جمله تورهای سلامت شیرگاه و همدان، آغاز حرکت قطار تهران–وان و قطار روزانه تهران–مراغه، تکمیل سامانه “تأمین تراول” و آغاز پروژه “مدرسه عالی هتلداری هما” از مهم‌ترین برنامه‌های امسال هگتا بود.

وی همچنین به همکاری‌های علمی و فنی میان شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا و دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: در قالب این همکاری، طرحی برای تقویت سازه و سامانه تأمین برق واگن‌های مولد در حال اجراست که می‌تواند الگوی مناسبی از پیوند دانشگاه و صنعت در بخش ریلی کشور باشد.

تابش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد شرکت‌های تابعه در دوران دفاع ملی و پدافند غیرعامل ۱۲ روزه گفت: در آن روزها، همکاران ما با مسئولیت‌پذیری و همبستگی مثال‌زدنی، تلاش کردند خدمات قطع نشود و آرامش مسافران و هم‌میهنان آسیب‌دیده حفظ گردد؛ این تجربه، جلوه‌ای از تاب‌آوری و ایمان سازمانی هگتا بود.

وی با بیان اینکه هگتا، برندی ملی در گردشگری ایران و امانت‌دار ذخایر بازنشستگان است، افزود: با تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری گردشگری، می‌توان الگویی شفاف از حاکمیت شرکتی ارائه داد که ضمن حفظ و ارتقای ارزش دارایی بازنشستگان، سرمایه و انرژی را صرف توسعه واقعی گردشگری کند.

تابش با تأکید بر نگاه آینده‌نگر هگتا گفت: مسیر پیش روی ما بر سه محور استوار است: نوآوری و دانش‌بنیان‌سازی در صنعت گردشگری، توسعه گردشگری سبز و مسئولانه، و سرمایه‌گذاری هدفمند در چارچوب برنامه هفتم توسعه است.

وی در ادامه افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری به امید واقعی نیاز داریم؛ امیدی که بر پایه عمل، برنامه و همدلی شکل بگیرد. ما در هگتا برای تاب‌آوری صنعت گردشگری، بر توانمندسازی نیروی انسانی، تنوع‌بخشی به محصولات گردشگری و بهره‌گیری از فناوری‌های نو تمرکز کرده‌ایم.

مدیرعامل هگتا در پایان با قدردانی از مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بابت حمایت‌ها و رهنمودهای راهگشا، تأکید کرد: مدل مدیریتی ما مشارکتی است؛ مبتنی بر گفت‌وگو، مشورت و خرد جمعی. هفته گردشگری ۱۴۰۴ نشان داد نگاه تحولی در هگتا یک شعار نیست، بلکه رویکردی است که آغاز شده و با همراهی همه شما ادامه خواهد یافت. ایران، میزبانی به وسعت یک تمدن است و هگتا مفتخر است که پیشران این مسیر باشد.

نظرات