مدیرعامل گروه هتل های هما اولویت‌های مدیریتی خود را اعلام کرد

توانمندسازی منابع انسانی، بهره‌گیری از فناوری و توسعه برند ملی

احمد ساعیان، مدیرعامل گروه هتل‌های هما، در نشست هم‌اندیشی فعالین گردشگری به مناسبت هفته گردشگری بر اهمیت همکاری، نوآوری و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای توسعه صنعت مهمان‌نوازی ایران تأکید و با جمع‌بندی رخدادهای این هفته، رویکردهای تازه هما را تشریح کرد.
  • تاریخ انتشار

به گزارش روابط‌ عمومی هگتا، احمد ساعیان در مراسم هم‌اندیشی فعالین صنعت گردشگری به میزبانی هلدینگ گردشگری هگتا، در تحلیل هفته گردشگری امسال، مهم‌ترین دستاورد آن را تزریق امید به صنعت گردشگری عنوان کرد و افزود: این امید صرفاً در قالب شعار نبود، بلکه با اقدامات عملی همراه شد؛ از جمله افتتاح مدرسه عالی هتلداری هما با اختصاص یافتن یکی از بهترین ساختمان‌ها به این مرکز، بازطراحی ساختمان شمس و الگو قرار دادن نمونه‌های موفق خارجی.


وی همچنین با اشاره به تجارب دوران بحران ـ از جمله جنگ تحمیلی ۱۲ روزه و همه‌گیری کرونا ـ گفت: گروه هتل‌های هما نشان داده که می‌تواند در شرایط بحرانی نیز پشتیبان صنعت باشد. در حالی که بسیاری از هتل‌ها تعطیل شدند، برخی شعب هما با ضریب اشغال ۱۰۰ درصد به فعالیت ادامه دادند.


مدیرعامل گروه هتل‌های هما در بخش دیگری از سخنانش، او نیروی انسانی متخصص را اصلی‌ترین چالش صنعت هتلداری ایران معرفی کرد و تأکید کرد: «فارغ‌التحصیلان فراوان‌اند، اما افرادی که دانش، مهارت و تعهد را هم‌زمان داشته باشند بسیار محدودند. مدرسه عالی هتلداری می‌تواند این شکاف را پر کند.


وی همچنین خبر داد که فرآیند تدوین استانداردها، پروتکل‌های مدیریتی و کتابچه برند هما آغاز شده است.


به گفته وی، با وجود بیش از نیم قرن سابقه، این گروه فاقد پروتکل‌های مدون و هویت بصری مستند شایسته است. اکنون باید استانداردها به‌روز شوند و برند هما به‌عنوان سرمایه ملی حفاظت شود تا برای نسل‌های آینده باقی بماند.


ساعیان در ادامه بر توانمندسازی منابع انسانی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین تأکید کرد و گفت: استفاده از تکنولوژی‌هایی همچون هوش مصنوعی برای کاهش هزینه‌ها ضروری است. سود حاصل از کاهش هزینه‌ها باید به کارکنان بازگردانده شود تا انگیزه شغلی و بهره‌وری افزایش یابد.


وی همچنین به برنامه‌های بازاریابی داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: بازار داخلی ایران بسیار متنوع و ناشناخته است و ظرفیت توسعه محصولات و خدمات ذیل نام محبوب هما وجود دارد. در سطح خارجی نیز کشورهایی مانند هند، پاکستان، اندونزی، ترکیه و آذربایجان فرصت‌های بزرگ جذب گردشگر دارند که نباید مغفول واقع شود.


ساعیان معتقد است آینده صنعت گردشگری ایران زمانی تضمین خواهد شد که تجربه عملی، دانش روز و رویکردهای نوین هتلداری به‌طور هم‌افزا در کنار یکدیگر قرار گیرند.


ساعیان در پایان سخنانش تصریح کرد: به باور من، آینده صنعت گردشگری ایران در گرو بازآفرینی امید است. با اتکا به تجربه مدیران گذشته، رویکردهای نوین هگتا و بهره‌گیری از فناوری‌های روز، می‌توانیم به رونق پایدار در صنعت هتلداری و گردشگری کشور دست یابیم.


گفتنی است، احمد ساعیان که از سال ۱۳۸۱ همکاری خود را با گروه هتل‌های هما آغاز کرده و در کنار مدیریت هتل‌های مختلف، تجربه تحصیل تخصصی هتلداری در مراکز معتبر بین‌المللی و تدریس آکادمیک را نیز در کارنامه دارد، پس از چند سال فعالیت در سایر زنجیره‌های هتلداری، به دعوت علیرضا تابش ـ مدیرعامل هگتا ـ از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۴ بار دیگر به این گروه بازگشت و مسئولیت مدیرعاملی گروه هتل‌های هما را بر عهده گرفت.


همچنین در این نشست، مدیران و کارشناسان حوزه گردشگری و هتل‌داری نیز حضور داشتند و از تلاش‌های آنان تقدیر شد.

نظرات